onsdag 12. september 2012

The first step to a real cure

Is to know exactly what the disease is to begin with. Det eneste jeg har gjort de siste par årene er å prøve å gjøre megselv frisk fra spiseforstyrrelser. Men jo lenger tid som går jo mer skjønner jeg at det ikke handler om mat eller kropp i det hele tatt i mitt tilfelle. Det er noe som har bodd i meg siden jeg var liten. Kontroll behov! Med en gang jeg ikke har full kontroll over situasjonen jeg er i må jeg finne noe annet å kontrollere. Samtidig som jeg har behov for veldig streng kontroll i livet mitt er jeg veldig dårlig til å holde det. Derfor får jeg følelsen av å feile hele tiden, noe som igjen sender med inn i depresjon, og dær har du den onde sirkelen. Da jeg hadde anoreksi fikk jeg for første gang den tilfredstillende følelsen av kontroll jeg har lett etter hele livet. Men jeg forsto selv at dette va feil. Jeg må lære meg å slippe kontrollen i noen tilfeller! Skulle skjønt dette for lenge siden, men desverre er det vel slik at man må gjennom noen prøvelser for å nå fram.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar